mycket nu

Tidiga mornar och sena kvällar nu känns det som. Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man går hem.
Märker ingen skillnad av tidsomställning. Och i morse dalade regndropparna ner. Det är så det snöar i GBG.
Egentligen är det inte så tidiga mornar, jag är på jobbet ca 08:00. Tisdag och Torsdag gymar jag innan. Fredag försöker jag ta mig till 06:45 yogan.
Men det är mycket på jobbet nu, och det är kul. Jag gillar känslan av att prestera. Men jag ska försöka undvika att göra det till en vana att jobba över. De två senaste veckorna får klassas som undantag.
Det är för övrigt mycket trevligare att vakna på mornarna nu sedan jag köp en klockradio till Anna. Inga arga mobiltelefoner som gapar på en på morgonen utan bara 06:00 nyheterna. Mobiltelefonen får inte komma in i sovrummet längre.

1 kommentar:

  1. såg inte att du har skrivit. Har också haft mycket på jobbet. Och jag håller med, mycket trevligare att vakna till radio. Ett långsammare uppvakande, och man kan ligga och lyssna till musik en stund innan man går upp. Och ingen telefonstrålning.
    //anna

    SvaraRadera