klackarna i taket

Idag var det klackarna i taket och jag fick ta loggningen på egen hand under eftermiddagen, det var grymt kul även om jag känner att Kirunagruvan är rätt komplex än så länge, det är inte bara geologin, som är rätt klurig om man börjar fundera på var detta
faktiskt kom ifrån och vad som har hänt här under årmiljonerna. Det är lurigt nog att bara hålla koll på var man är...
Men jag tror det gick bra, känns så, och vi tog oss tid att titta på ett hålrum där kvartsen tagit sig tid att kristalliseras...
..och bilda fina små ametister.
Sedan var det ut ur gruvan och jag skaffade mig min mat och på väg hem tittade jag ut över arbetsplatsen och belönades med en solglimt

1 kommentar:

  1. Häftiga bilder, som vanligt. Ser fram emot att se alla bilderna i större fårmat. Låter som du hade en bra o spännande dag igår. Skönt att du äntligen får komma ut lite i fält.
    //anna

    SvaraRadera