west coast riot

Det började som en vanlig och bra dag för mig och Simone med en tur till slottsskogen och alla djuren. Sim fick massa uppmärksamhet av några engelskspråkiga ungdommar och sedan träffade vi Magnus och Emil. Åt lunch i Villa Belbark där Sim åt sin första barnportion med mat, och åt upp allt.
Sedan tog dagen dagen en ny vändning när Anders J bjöd med mig på West Coast Riot på eftermiddagen. Grymt kul! tar bilden dit men hittar ingen p-plats, tar oss slutligen in genom rigorösa säkerhetskontroller och kan sedan avnjuta massa punkrock utan att ha några förväntningar alls.
Började med Millencollin, bra och en smula nostalgiskt för mig.
Sedan satte vi oss och tittade på folk till ljudet av Gaslight Anthem.
Efter det var det Bad Brains, Reaggie/HC-punk, en upplevelse utöver det vanliga.
Och så avslutade vi med Exploited som var helt fantastiska och jag fick till och med några minuter i mosh piten. 
Äkta punk

Middag

Kolla på folk

Bad Brains, reaggie-hardcore-punk-metal

Exploited, intensiva som satan, de var ju sannolik ännu galnare 1978 men det är svårt att föreställa sig.

Not dead... men av respektabel ålder numera...

1 kommentar:

  1. den översta bilden på Sim är ju hur cool som helst. Snacka om attityd. Vet inte om jag tror på innehållet på din middag. Hoppas inte... Och snacka om hur mycket tid man måste lägga ner på en sådan friss. Och så säger de att tjejer står mycket framför spegeln. Not even close..
    Nedersta bilden. Riktigt bra. Mycket roligt när man upptäcker sådant efter att ha tagit bilden.

    SvaraRadera