Anno Simone

En ettårig Simone utforskar nya smaker
Ett år sedan jag vaknade upp med en liten Vampyrmyra på bröstet inne på BB. Känns avlägset och jättenära. Tid har blivit något jätteabstrakt med barn och den rör sig definitivt inte linjärt.
Jag tycker Anna har uttryckt det jättebra på sin blogg om hur det nya livet med Sim är.

Ettårsdagen har vi inte gjort så jättemycket av, vi spar presenterna till på lördag. Jag har däremot låtit henne smaka på nya smaker nu när hon är ett. Mestadels "förbjudna frukter" som pepparkaka, choklad (visserligen 80%) och det bästa: Ben och Jerry glass med chokladsås.

Simone har utvecklats så mycket nu att det krävs en videoblogg för att göra henne rättvisa, ska se vad jag kan göra åt det. Fast då blr det nog inte mer än ett inlägg i veckan, åtminstone med film...
Men jag börjar bli lite småtrött på ambitionen att blogga dagligen ändå...

3 kommentarer:

  1. tycker jag vore synd - rent egoistiskt för mig som tycker om att följa. och en blogg som uppdateras ofta följer åtminstonde jag mer än en som bara uppdateras ibland. framför allt när den är så bra skriven och illustrerad som din är.

    SvaraRadera
  2. jag glömde epitetet Vampyrmyran! Moahahah. Hon var verkligen en sådan. Finns kvar vissa småtendenser på natten fortfarande. Ett helt år, helt sjukt. Hon är nästan en vuxen bebis nu. Snart dags att gå till jobbet... Lite videoblogg då och då vore kul. Men jag håller med. Dagliga inlägg med bilder muntrar upp ofantligt tråkiga dagar på jobbet. No preassure...

    SvaraRadera
  3. Tackar för komplimangerna, motiverar att köra på med att uppdatera hyfsat ofta, mer än en gång i veckan. Videoinlägg behöver ju inte utesluta andra inlägg. men jag ska nog försöka få bloggat mer från mobilen eftersom datatiden blir ganska ransonerad och det kan nästan kännas stressande att lägga in ett inlägg ibland, vilket är hel emot syftet med bloggen.

    SvaraRadera