Näsviken

Igår stannade vi till och hälsade på Mats och Laila, goda vänner till min familj, i Mora. det var trevligt att se dem och deras boende.
Sedan åkte vi vidare mot björnparken i Orsa. Jag ska erkänna att jag såg fram emot det väldigt mycket.
Men den tiden jag hade kollat upp stämde inte med den tiden de angav. Någonstans hae det blivit fel. Och hur mycket jag än hatar att erkänna det så var det nog jag som tittat fel. De var inte så tydliga i när insläppet stängde, beroende på var man tittar så är det allt mellan 13:00 och 14:30. men ingenstans var det 16:00 som jag kollat. Det som gällde var 13:30. Klockan var 14:20.
Inga björnar för mig. Mycket besviken.
Men vi åkte vidare, fika vid en vacker sjö och fortsatte mot Hudiksvall. Anna spårade upp ett skönt Bed and Breakfast i Näsviken, 15 km från Hudik. Böle gård heter det och är helt inrett i sekelskiftesstil (1800-1900).
Mycket mysigt och sovit gott.
nedan en bild från vår promenad i Näsviken, ett ställe jag aldrig skulle planerat att åka till men som var kul att se. De hade en mycket intressant naturstig.

1 kommentar:

  1. Ja, visst var det trevligt. Ren tur att vi hittade det, men jag tar åt mig lite av äran ändå. O björnarna kan vi kanske ta på hemväg om det känns rätt. Det är charmen med roadtrips. We are freee!
    //anna

    SvaraRadera