En vecka mera

Whooooops!
Där stack en vecka iväg utan att jag skrev något. Vet inte riktigt varför men jag vet hur:
Vi kom hem från resan, jag slängde in allt mitt i arbetsrummet, slappade av i soffan, hade en busy sunday, och resten av veckan var tillbaka på jobbet och eftersom jag Nr1 inte hade lust att städa i arbetsrummet och Nr2 börjar styra upp min träning, så blev det inget skrivet för det var för stökigt i arbetsrummet för att vara där...
Så först resumé och sedan back on track.

Tönsberg var grymt kul.
Farfar hade bokat in oss på flott hotellrum med utsikt mot hans lägenhet och vi var framme vid Åtta på kvällen. Exakt den tid jag meddelat honom (mycket nöjd med mig själv). Vi promenerade över till Farfar och Unni där en mkt god soppa väntade och vi satt och pratade fram till ett, då jag och Anna blev för trötta och behövde sova.
Men dagen efter så gick först en tur i Tönsberg med Farfar och besökte bland annat slottsfjellet med över tusen år gamla bevis på försvarsverk.
Vidare åkte vi ut till Farfars barndomsmarkeroch gick ut i skog blandad av bokskog, granskog, och blandskog. I skogen fanns ett försvarsvärn med 1000åriga anor och ett ställe som tyskarna haft som stenbrott under 2:a världkriget för att bygga pansarspärrar.
Avslutningsvis hade Unni lagat Norges nationalrätt "Fårikål" vilket faktiskt är lamm i kål ( norrmännen har blandat ihop får och lamm). Mycket gott!
Sedan åkte vi de sissta tre och en halv timmarna hem.

Farfar och Anna på Slottsfjellet

Nu i veckan har det bara varit jobb och träning. Två MMA pass som jag joggat till och från (3km enkel väg) samt ett badmintonpass med min kollega Mats och ett squashpass med Niklas H. Och vips var det lördag!
En rolig överraskning var att jag fick en bröllopspresent av mina kollegor på avdelningen. Passande nog var det ett primuskök för utomhusaktivitet, vältimat då jag insåg på bröllopsresan att mitt gamla (10år) triangakök sjöng på sista versen. Aluminiumet är väldigt bucklat efter alla turer. Men nu har jag ett nytt!

det var la sammanfattat allt... jag återkommer med mer när jag slängt upp en bildalbum på hemsidan med hela resan. Och snart kommer bröllopsbilderna (med riktigt kul partybilder). Släng en titt på Annas blogg emellanåt, den är lite mer filosofisk och har ett ganska stort utrymme för inlägg om åsikter och funderingar.
Skål på er!

1 kommentar:

  1. Fin bild faktiskt. Tänkte klippa till den så vi syns lite tydligare. Håller med att veckan har gått sjukt snabbt, och helgen ännu snabbare. Var inte alls berädd att det skulle vara måndag igår. Behöver mer helg. Kommer känna pressen att skriva djupa filosofiska inlägg nu när du skrivit så ;-)Det är bra. Kanske jag gör det också.
    //anna

    SvaraRadera