äntligen måndag!

Det har varit en så bra helg att jag mötte den nya veckan med glädje (en halvtimme efter att jag gått ur sängen).
Bara slappat, shoppat ett par jeans och lite protein, tog en fika med Mor på flygplatsen innan hon återvände till Bryssel och inget annat har jag gjort.

Jo läst en del också. Läser "skriet från kärnfamiljen" om manliga och kvinnliga roller i familjer, varför tycks jämlikheten försvinna när barnen kommer? Det är väl dags att fundera på sådana frågor nu.
Jag och Anna har mycket sådana diskussioner nu och det är en intressant aspekt att lägga till i all annan litteratur som finns om graviditeten, familjeliv och barnuppfostran. Tycker det är rätt intressant och försöker väl se det ur en mer maskulin synvinkel. Vad har inte fäder och barn missat till följd av de fördomar och förväntningar omgivningen och de själva har på könsrollerna.

Har det för övrigt bra på jobbet men skippade MMA träningen idag till förmån för att skaffa nytt bankkort och pass, laga mat och låta näsan vila sig från blödande. Imorgon bitti blir gymande.

1 kommentar:

  1. det är rätt intressant med sådana disskussioner. Även om man betraktas lite med misstänksamhet av sin omgivning när man pratar mycket om jämnställdhet eller snarare bristen på sådan. Det är lite attityden att "vi har det så himla bra så man ska inte klaga". Men isåfall, hur ska någonting nånsin förändras? Jag tycker inte man ska klaga, men lite hälsosamt ifrågasättande är aldrig fel.
    //anna

    SvaraRadera