under the weather

den roligaste leksaken...

På torsdagen så gjorde vi ett nytt besök på stadsmuseet men Simon ville bara krypa i trappan, leksaker var inte så roligt. På kvällen gick jag , far och bror på bio och såg Thor. Överaskande bra, kanske på grund av att jag inte hade några höga förväntningar, med bra "go" i filmen och snygg nationalromantisk high-tech design på superhjältarna/gudarna
hotfullt men dramatiskt väder
 På fredagen tog vi det lugnt först och åkte sedan till Annas föraäldrar som skulle barnvakta henne medan jag och Anna gick på "Pirates of the caribbean 4". Återigen en trevlig överaskning i film och det fungerade jättebra med barnvaktandet. Simon har mycket roligare där än hemma och sov jättebra med.
Lördagen blev lugn för mig med dator och fotobehandling på dagen och jobb på kvällen.
reker, du vet såna man eter

räka
 Det tunga vädret fortsatte in på söndagen men det blev en utflykt till sjöfartsmuseet trots att vädret börjar tynga humöret på oss alla. Museum var kul och Anna har många fler bra bilder därifrån.
Jag har dåligt samvete för att jag inte uppvaktat på mors dag som jag borde, min mamma har inte ens fått ett grattis sms (förlåt för det, du är bäst) och min fru fick nöja sig med en museumbiljett, kaffe och en kanelbulle och en pizza... (och allt detta hade hon nog fått ändå) så förlåt till Anna med, du är också bäst.
När det var fars dag fick jag däremot fina grejer av Sim, tur att hon är mer omtänksam än mig.
Simone blickar tillbaka

2 kommentarer:

  1. tack för hälsningen och tanken! Du behöver inte ha det minsta dåligt samvete - snarare är det väl jag som tränat dig dåligt på mors dags uppvaktande. Det var inte mycket av 70-talets anti-kommersialism jag tog åt mig, men något.
    Gillar räkbilden!
    KRAM från mor

    SvaraRadera
  2. kanske inte min bästa dag den där söndagen. Men roligt att gå på mueseum med Sim. Det är roligt att se hur intresserad hon är av allt i sin omgivning.

    Och ja, jag tycker väl att pizza och kanelbulle är lite skralt på mors dag. Du får ta ett snack med Simone om det hela.

    SvaraRadera