muminmånad

Jag har tydligen inte gjort något inlägg alls i December. Har knappt varit vid datorn eller på internet utanför jobbet. Har inte haft lust eller motivation till det. Känns lite tråkigt med tanke på att detta är en blogg jag haft för avsikt att uppdatera regelbundet. men snarare har varit rätt oregelbunden med, ibland två inlägg per dag, ibland inget på en vecka. Min tanke är ju trots allt att det skall fungera lite som en dagbok för mig med och som ett ställe där de som är intresserade kan titta in ibland. Men visst tröttnar man när man ser att det inte finns något nytt?
Så nu blir det lite ändring. jag tänkte försöka ha liten veckorapport med relevanta bilder på måndagar, det borde jag kunna klara. Vad gäller foton av lite mer konstnärlig art kommer det förpassas till ett annat forum, jag återkommer om det och även med en länk till mina favoritbilder från november och december. Nytt utseende och nya ambitioner från nästa vecka alltså. Här följer en liten resumee som innehåller lite av vad som försigått under december 2011. Men långt ifrån allt.
började månaden med en tälttur tillsammans med kollega Rikard och två av hans vänner (Anders på bilden). Storm och regn och mycket kul.

fina vyer även i regn

på leriga stigar

Rikards stora grillpinne

Öppna hyggen

och i kuperad terräng

kort därefter följde ännu en storm in över Göteborg

Luciatåg på dagis

Farfar på besök flera gånger i december

Julafton hos mormor och morfar. Jättefint och våra husgudar, muminfamiljen, fick stort utrymme i julklapparna till Simones glädje.

Årets tomte som var mycket glad trots två kräkningar

En sjuktrött Simone med ögoninflammation tar sig en slurk varm choklad framför mumin i morgonfotöljen uppe i Dalsland

Stugmys med Mats och Laila på besök
Som sagt, långt ifrån allt och det har hänt mycket, Simone pratar på för fullt och vi har roliga lekar, jag byter kontor på jobbet och börjar springa igen, Vi har hat beök av moster och kusin och varit på konsert, med mera med mera. Men det blir bara tjatigt att ta allting nu och jag har säkert redan glömt hälften redan ändå eftersom jag inte skrivit ner det.

1 kommentar:

  1. Gillar verkligen den sista bilden på stugan, tänkte säga det redan när jag tittade på dina foton men glömde av det. Ser ut som typ en dokumänterbild på nån bok typ som "livet runt i sverige" eller nåt. Känslan i den är väldigt bra tycker jag.
    //anna

    SvaraRadera