Vecka 2

Det svischande ljudet av deadlines, det gäller bloggen med, har ju inte gått så bra med min ambition att det skulle finnas något nytt varje måndag här.
Men men, sikta mot månen och bestig himmelsberget kan man väl säga.
Sims magproblem verkar vara borta för denna gång, vi bytte det mot snuva för hennes del och halsont för min del. Men det var en bra vecka, inget särskilt som jag kan sätta fingret på men det känns ovanligt stabilt.
Att lämna och hämta på dagis börjar bli bättre, efter en första vecka av motstånd mot att gå till dagis.. Det är väldigt kul att hämta en Simone som kommer och kastar sig över mig med en kram och säger:
- min pappa!
Simone börjar också somna bättre på kvällarna igen, peppar, peppar, en halvtimme tycker jag är lagom läggtid, även om det gärna får gå snabbare. En halvtimme känns OK. Vi har däremot haft lite jobbiga nätter men även det har lugnat sig mot slutet av veckan, framför allt början på denna har varit bra nätter. Något enstaka " titta mumin"
utrop i sömnen på natten, annars lugnt.
Jag har lämnat in min kamera på service tillsammans med mitt 18-200mm objektiv. Kameran vill jag ha i toppskick men objektivet var faktiskt skadat. Vet inte vad som hänt med det däremot. Det blir lite färre bilder av den anledningen.



Krokodiljägaren



Operan



Lekplatsen



Lunchtid utanför jobbet

1 kommentar:

  1. fin bild, den lunchtid utanför jobbet. Måste tilltala ditt vemod ;-) Även om det ser ut som tidigt tidigt på morgonen och inte lunch. Skitväder. Håller med att de två senaste veckorna har varit bra. Ta i trä. Kanske att vi båda anstränger oss på ett annat sätt och släpper en del saker som skavde förut. Hoppas vi kan fortsätta så. //anna

    SvaraRadera