på tå på getryggen

Igår kom de äntligen. Mina Fivefingerskor. Jag har länge varit nyfiken på detta med barfotalöpning. Förra sommaren testade jag det en del när vi var i Sopot i Polen. Sprang många mornar barfota på stranden. Och det var jätteskönt. Och träningsvärken i vaderna efteråt var något av det värsta jag varit med om.
Så idag blev det väldig försiktig start. 4km med vanliga skor och tåskor i ryggsäcken, 3km ca med tåskor i terrängen på Getryggen och avslutningsvis 2km tillbaka till bilen. Och det kändes jättebra idag. Dels för att vi sprang i skogen, dels för att jag sprang med Anna, och dels för att jag kände mig så må mycket spänstigar och smidigara. Antagligen bara en känsla men den är värt mycket. Det ska vara kul.
Vi tog god tid på oss men jag hade inte bråttom. Hastigheten kommer alteftersom tror jag.
Under tiden passade brorsan Simone, vilket hon var mycket nöjd med.

Här sprang vi:


View löpning in a larger map

Anna uppför en backe och mina nya skor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar