varmt varmare

Efter en varm men rolig bröllopsfestivitet i Lysekil den 2:e Augusti (foton kommer i eget inlägg) så satte jag mig på planet till Malaga för att möta upp familjen i där. Och om Sverige var varmt så var det inget mot Malaga. jag hade glömt bort hur riktig värme kändes och släppte snabbt tankarna på att vandra lite i de Andalusiska bergen. Åtminstone med en 3-åring.
Sol och bad-semester är sällan det jag fantiserar om. Det är kul att bada men att göra det en hel vecka känns lite långtråkigt. kan funka om man är utarbetad och/eller har ett behov och möjlighet att göra så lite som möjligt. Men så är inte fallet för mig. Det fanns dock relativt mycket att göra ändå. Fina vita bergsbyar, stora grottor och en tur till Gibraltar gjorde resan riktigt bra. Tillsammans med morgonjogg på sandstränder och lek och plask i hav och pool och god mat på trevliga restauranger så var det mycket bra. många små kalla öl till skadade ju inte heller.
Vi bodde i Puerto Banus nära Marbella, som är någon form av jetset ställe med massa sportbilar, dyra klockor och lyxjachter som skulle kunna lösa vissa nationers statsskulder. Jag är inte så road av sådant men känner nu att jag borde fotat det mer eftersom det är en sådan väsentlig del av atmosfären där. Angående att fota så var detta en lite speciell situation då min X10:a (kompakten) är på reparation och systemkameran helt enkelt var för stor att plocka med sig när jag inte skulle fota dedicerat. Så bilderna är tagna med mobilen (samsung S4) och GoPron. Anna hade visserligen sin kamera med men jag känner mig inte så bekväm med andras kameror.
Simone är fortfarande riktigt lätt och rolig att resa med, både till fots, bil och flyg. Att ha en Ipad hjälper förståss... Hon gjorde dessutom stora framsteg i att leka i vatten.
Enda smolket är väl att bagaget fortfarande inte har anlänt till följd av strejk på flygplatserna i Spanien.
Direkt efter ankomst körde vi till Frigiliana

Grotta i Nerja, världens största kända stalaktit/stalaktitpelare

Simone och Sammi i poolen

Europas enda vilda apor finns i Gibraltar. Och de är helvilda! försökte sno Sims gossedjur ur händerna på henne

The rock, Gibraltar

St Michaels grotta, Gibraltar

Morgonjogg

Utsikt från Ewa och Sammis vänners boende där vi åt middag en kväll

Strandsim

malaga är mycket fint, vi besökte picassomuseum och fantastisk god glass!

Ewa med sommrig drink

Bergen bör besökas på höst eller vår. mycket lockande...
På väg upp för Andalusiens högsta vägpass. en svindlande upplevelse

Vit bergsby.

inte bara människor dras till lyxjachterna 

Madonna i byn Zahara de la Sierra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar