ny date!

 Igår tog vi slutligen mod till oss och lämnade över det vi älskar mest i någon annans vård och gick på en liten date, jag och Anna. Anna 2.0 kom över och lekte med Simone medan vi gick till den lilla Italienska restaurangen på andra sidan gatan och åt en middag i lugn och ro. Vi var borta i drygt en och en halv timme och när vi kom hem hade det gått jättebra. Vi gör ju som föräldrar gör och skyller mjukstarten på att Simone ska få vänja sig lugnt men egentligen är det ju vi som behöver träna mest. Detta var ju första gången någon annan än släkt var barnvakt. Uppenbarligen var det bra för Sim också för hon sov lugnt en stor del av natten och somnade snabbt om när hon vaknade till i vargtimmen. Jag låg däremot vaken i två timmar medan snöplogar och och grävmaskiner utförde någon form av parningsdans utanför fönstret. Men jag antar att det är på natten snön måste bort och jag sover ovanligt lätt nu för tiden så att jag vaknar snabbt om Sim vaknar.
Men hon vaknade glatt 08:15 på morgonen så jag blev utsövd ändå.  
Sim har hittade mammas sminkväska öppen på golvet, mycket spännande! och alla lock var hårt åtskruvade så hon fick leka lite med det under övervakning.

1 kommentar:

  1. det är så sant som du säger, att det är föräldrarna som måste träna mer än barnet när det gäller att gå ut. Men det var ju så trevligt, när vi gör sådana grejer tänker jag alltid på att vi borde göra det mer, men sen så på nåt sätt så glöms det bort. Men vi borde faktiskt göra sånt mer ;-)

    SvaraRadera