bad, metal och bad

Fan vilken lyx det är med släkt, särskilt när man har småbarn. Haft jätteglädje av brorsan hela förra veckan, både som sällskap och som avlastning med Sim samt som barnvakt.  Och natten till idag sov hon hos Annas föräldrar när vi var på konsert, närmare bestämt The Big 4.
För mig var det väl snarare the big 2 eftersom jag skippade de två första banden, Anthrax och Megadeth, för att jag aldrig lyssnat på Anthrax och aldrig gillat Megadeth. Och för att få en chans att träffa Micke, Lena, Maria och Jörgen som jag ser alltför sällan.
För mig skulle the Big 4 bestått av Sepultura, Slayer, Pantera och Metallica men man kan inte få allt. Det var kul att se Slayer och Metallica var fantastiskt bra. Vill se dem igen, snart helst, undrar om det går...
Var zombie under förmiddagen idag eftersom jag inte sonade förrän två på natten och gick upp för att hämta Sim klockan sex på morgonen. Tur att jag kan sova när Simone sover på dagen, värre för Anna som jobbar.
Och i övrigt var jag ute på ett grymt kul fiske som Roger styrt upp, har numera fisk i frysen. Min moster Margareta sov också över i samband med att hon varit och sett Iron Maiden. Kul att få träffat henne så pass ofta på sistone. Träffade kusin Joel också men där var fokus klart inställt på bra placering under konserten så han såg jag bara snabbt.
Efter att ha sovi lunch hade jag en grymt bra dag med Micke och Lena. Vi var i Delsjön och på kvällen grillade vi hos mig.
Bilder:


På fredagen läste Simone sagor för farbor 
på lördag blev det fiske samt fångad fisk

Fint väder hade vi ute på havet

På söndagen var vi en tur till Delsjön med Margareta

Jag och Sim badade

På kvällen blev det The Big 4 och även träff med gamla geokompisar

Metallica på Ullevi

Och idag har vi hängt med Micke och Lena, efter att jag fått sova ikapp några timmar...


2 kommentarer:

  1. du har verkligen hunnit med massa grejer hela helgen. Eller hela tiden tycker jag egentligen. Det är inte så att du har tråkigt på din föräldraledighet direkt. På ett sätt är det nog bra. Att fylla dagarna med roliga saker. Jag antar att det blir ännu ett "nytt liv" att anpassa sig till när Sim börjar på dagis. Men vi ska väl fixa det på ett bra sätt det med. Kanske tar lite tid i början dock. Innan vi vänjer oss.

    SvaraRadera
  2. Moster tackar för gästfriheten. Joel får väl reparera vid tillfälle. Ni hann ju inte ses så mycket kring studenten heller, men jag håller med om att det varit roligt att se er så pass ofta. Tre gånger inom loppet av ett år ;)

    SvaraRadera