old school, baby...

... Fast med high tech, maybe...
Använder ett nytt program på vissa av mina bilder för att göra dem svartvita och vissa fall få dem att att se gamla ut... Lite lustigt med all den fina utrustningen så väljer jag att döda pixlar. Men jag gillar det. Ibland känns det som ett lite billigt trick för att ge en bild en mer "genuin" känsla. Men jag gillar det ändå.
Det är kul att se hur färgfilter beter sig i gråskala, ändra toningen o.s.v.
Lilla snigel

Amundön igår

Trädgårdsföreningen idag (1911)

Handgemäng

4 kommentarer:

  1. Först tänkte jag skriva att snigeln blev riktigt bra. Men handen blev riktigt bra också. Och Amundön. Alla blev fina tycker jag. Måhända billig effekt som du skriver. Men vissa foton gör sig bättre svartvitt. Konsten är att urskilja vilka dessa är. Funkar ju inte att svartvita allt. Det är i sig en konst att få fina svartvita foton som talar mer än bara det svartvita (om du förstår den förvirrade meningen)

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder, gillar alla.B.

    SvaraRadera
  3. Vad har du för fotoprogram? är inne på å skaffa mig något själv, men vet inte vad jag ska ha. Har en gammal macbook. M.Löf

    SvaraRadera
  4. Hej mlöf! min macbook är bara några månader yngre än din tror jag. Kör Aperture och har lite plug-ins som Photomatix HDR och testar i nuläget ut Silver Efex pro. Mixtrar lite med photoshop någon enstaka gång men det är ofta för tidskrävande (och inte aktuellt på denna gamla dator). Aperture är däremot ett bra biblioteksprogram där man kan göra rätt avancerad redigering ändå...

    SvaraRadera