Regn

I torsdags var vi i Lysekil och hälsade på Ninni, Mathias och Thirias. Mycket kul dag med många bra bilder. Jag har lagt upp dem i galleriet  och bara lagt 3 av dem här. Efter torsdagen så har lågtrycken överlappat varandra med ömsom regn och ömsom kvav värme. Detta har fått mig att sätta på Samaels låt "Rain" , det var länge sedan och hela skivan är grymt bra. 
Lördag morgon var kändes rätt surrealistisk på grund av det som hänt i Norge, svårt att fatta att det kan hända precis var som helst och inte bara långt bort. Nu var det i vårat grannland 30 mil härifrån. Trots många tankar så földe vi våra planer och var på bio igår och såg Harry Potter, sista delen, och den var riktigt bra. I motsatts till del 1 som mest var tråkig tycker jag, en alldelles för långsam prolog till del 2. Simone har sovit hos sin mormor och morfar, det har varit skönt att ha barnfritt en natt även om jag saknar henne fort. Det är de sakerna man kan göra som man inte gör annars jag gillar, titta på film på hög volym, äta framför tv:n, läsa vid frukost, ligga kvar några minuter i sängen på morgonen... Bland annat.
Bilder:
Simone och Thirias håller på med något bus

promenad på berget

Studsmatta är kul

Vattenpölar är kul också

Tycker Sim...

Någon i vattenpölen!

Fokuserat plask

Himlen öppnade sig på vägen till bion

1 kommentar:

  1. ljuvliga bilder, och några fantastiskt vackra på galleriet (fast spindlar i närbild har aldrig varit favorit). Studsmatta är kul!
    Norge gör ont på så många sätt. och samtidigt en otrolig känsla av stolthet över den värdighet så många visat
    kram!
    mor

    SvaraRadera