bildbomb-från små barn till fårskallar

Vad har jag matat in sedan sist, ganska mycket, systemkameran tillbaka och kreativiteten vaknar. Det är ett helvete att radera bilder för många känns kul, antingen bra eller bra kul minnen. Jag försöker begränsa mig till att bara spara bra kul minnen. Men Annas snilleblixt med lammsafari fyllde adderade helt klort en volym bilder till biblioteket. Nu är jag i Kiruna igen, och mellan irrande i gångarna på mer än 1000meters ljup och karterande av sprickor, geologi, ras och andra strukturer så försöker jag vara lite kreativ med kameran. Bäst är det när jag lyckas knyta ihop allt. Men det är inte lätt att göra bra bilder av sprickor, berg och strukturer. Låt oss kalla det en utmaning.
Sim, gaffel, fisk...

Grunge

denna bild får mig att le...

Bä, bä, vita lamm

tractor dog

sheep and pearced

det nya landskapet

Anna tänker: lammsafari, lammsafari... Sim säger: gräs, någon?

Simone slöt upp med kompisar och alla började fiska: -En napp! en Napp!

Gårdshäng

Full fart med en bukett med blommor... till mig!

Anna ton bilden före katastrofen, jag tog bilden efter...

Springs gate

Varenda maskin nere i gruvan ser ut som något djur.

i gruvligt mörker...

1 kommentar:

  1. fina fina bilder. det är roligt, man tänker inte på det, men bildtexten adderar faktiskt väldigt mycket till en bild. Även om en bild ofta talar för sig själv så ger texten till en extra dimension. Gillar många bilder här, nästan ingen ide att räkna upp. Men fårmamma med barn är jättefin, det avklippta fåret tjänade verkligen på att beskäras blev en helt annan bild. Och alla Simbilder är finast som vanligt (men jag kan vara lite partisk)

    SvaraRadera