Vår hos fisken och blomman

Botaniska trädgården, eller fisken och blomman som Sim kallar det, är en av Göteborgs många oaser som jag upptäckt eller återupptäckt med Simone. Nu har jag varit där två dagar i rad. Igår med mina föräldrar som Simone blev mycket glad över att se och idag på en "hanami" på initiativ av Christoffer.
Det har varit vårigt och varmt. Skönt.
Fiskarna

lek med farfar

hanami-Sim

under körsbärsträden

hanami-bi

Träffade Ewa och Sammi på uteservering i stan, det var skönt i skuggan även klockan 18. Ewa har hittat några live size mumintroll (om man utgår från att mumin är en knapp halvmeter långa) ett must have!

Nyfriserad Anna. Blev mycket bra tycker jag

1 kommentar:

  1. Perfekt dag idag tycker jag. Skönt väder, roligt, alla glada. Mycket bra början på din hemkomst. Och fina bilder tagna. Ser fram emot att se vad det blivit för bilder med den analoga kameran. Lite tråkigt att Sim är så svårsomnad, så det inte finns nåt utrymme att hänga på kvällen.
    //anna

    SvaraRadera