bär och kanot

Efter vår tur till Östergötland så släppte vi av Anna i Trollhättan och vidare till mina föräldrar i stugan i Brålanda. Det strålande vädret fortsatte och vi kom fram lagom för att göra lite middag och slappa/leka innan läggdags.
På lördagen var det dags att testa ut den hopfällbara kanoten Ally som mina föräldrar köpt efter lite påverkan från mig. det var mycket spännande och jag tycker den verkar vara mycket användbar.

Fortfarande en skrymande farkost men med en bra packpåse så ska det gå bra att få in den i baggageluckan eller takboxen. Något smidigare än att ta den på taket eller behöva använda sig av släpkärra. Simone tyckte det var kul att glida runt på vattnet också. Trots att hon fick testat sin flytväst...
testar paddeln
Jag är riktigt sugen på att göra en längre tur med denna farkost.

På kvällen somnade vi gott trots en sen morgon. Dagen efter fick jag och Simone en guidning av min mor i  naturens läckerheter. Hallon, smultron, hjortron och blåbär. Simone älskar de två förstnämnda men föredrar att bjuda andra på de två sistnämnda... Konstig smak hos den ungen men mer till mig.
hallon

hjortron

Simone med guide


smultron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar