Bustugegrottan

full fart

Första dagen på min sommarledighet. Simone och jag har åkt upp till min mor och far uppe i stugan i Dalsland. Dagens äventyr är en vandring till de närbelägna Bustugegrottorna. Och det var ett riktigt äventyr , med små kantareller, kottar, branta backar, hopp över bäckar och mest spännande... Grottorna. Simone pratade innan hela tiden om hur hon INTE tänkte gå in i grottor. Men när vi kom dit och jag fick placerat ut min blixt så gick det inte att hålla henne tillbaka. Det var mycket roligt. Och sedan promenerade hon jättebra själv, säkert 3 km. och det var mycket lek med kvistar, grenar, farmor och farfar. Imorgon blir det nya äventyr...
Vandring mot grottan 
Fullt ös i grottan, mycket klättrande, för alla...
Lek i skogen 
Utsikt över skog och rapsfält


Avsluta med att plocka några blå liljor

3 kommentarer:

  1. My God vilka fina bilder! Speciellt den första (som är helt grym) och den sista, som är jättesöt. Hennes gångstil är ju inte lite kaxig.

    SvaraRadera
  2. Håller med Anna, underbara två bilder på Sim. Kramar Bibi

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha. Så mycket lättare att fota när man gör et som projekt tycker jag

    SvaraRadera