The island

Förra veckan var två äventyr. Men jag hade inte med mig dator och tog tog mig inte tid att blogga på annat sätt. Oavsett så blir det två inlägg utav det och här kommer det första.
Mina vänner Micke och Lena bjöd in oss till deras sommarstuga i Medevi. Eller närmare bestämt på en ö i Vättern utanför Medevi. Det var riktigt fint. Kändes häftigt att parkera bilen och bli hämtad med båt och sedan utkörd till en privat ö. Det fanns två hus och en vebod/dass. Vi var totalt 7 personer som hade riktig sommarkänsla därute. Sola, fiska, bada, äta, grilla med mera.
Det var ett så kallat spartanskt boende såtillvida att det inte fanns vatten och el. Men det behövdes inte, nästan lite skönt att vara utan. Micke har dessutom sett till att ön nog har världens finaste utedass. Och det fanns nödlösning på att ladda mobilen. Så spartanskt men mycket bekvämt.
Vi hade mycket trevligt och Simone tycktes vara mycket glad åt att ha fler än bara mig och Anna att leka med.
Ön
Grilla, fiska, klappa katt, läsa
Frukost
Inget vatten, ingen el men ett fantastiskt kök

Det var även en del bra fototillfällen.



På vägen hem så stannade vi dessutom till på spontanbesök hos en annan vän, Maria och hennes familj. Där fick Simone tillfälle att leka med en i hennes egen ålder och de hittade varandra direkt. Grymt trevligt spontaninfall.
ready to race
Sedan bar det åt mot nästa äventyr, men det blir nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar