First vab

Ja då har man vabbat för första gången. Måndagen var lite seg då Sim verkade blivit bättre men hade ett litet bakslag på eftermiddagen, samtidigt gick min egen feber upp men jag kände inte av så mycket andra symtom och tack och lov ingen snuva. Idag har varit grym däremot, ingen sjukdom men tumregeln om feberfri dag gäller så det var som att vara pappaledig igen! Glad Simone, och fint väder gjorde dagen mycket bra. 
Funderar lite på om jag inte ibland skulle ta ut min 20% tjänstledighet i heldagar någon gång  i månaden så att jag får fler sådana här dagar.
Inser också vad snabbt jag glömmer och vad snabbt jag vänjer mig. En dag hemma är uppenbarligen inte lika tröttande som en dag på förskolan för Sim. Det har tagit en till två timmar att söva henne varje kväll mot normala 10-15 min efter dagis. Hon har inte varit ledsen, bara otrött och sjungit för full hals och dansat i sängen. Grymt frustrerande när jag planerat att göra massa saker innnan jag sover. Men det var så det ofta var innan dagis, alternativt så la vi henne först frammåt nio-tio. 

By the way, Simones mest avancerade ord hittills är "klätterapa" (klittiråpa) vilket hon säger när hon klättrar upp i sin stol. Hon binder också ihop ord och kallar bland annat sig själv för "stora bebis" (stoa bibis)
Nedan är ett gäng bilder, de två första är tagna med min systemkamera D300S men resten är tagna med en kamera (Sony cyber-shot dsc-hx5) jag kommer använda en del i fältarbete för att den tar GPS-taggade bilder med riktning man fotat i. Vilket är mycket smidigt after ett fältbesök. Så jag tänkte bekanta mig med kameran under veckan. Ör inte helt belåten med att inte kunna fota i RAW-filformat men det är inte hela världen, lämnar desto mer oredigerat och dokumentärt.
Måndag förmiddag

Klätterapa

Fiskar!

Massa fiskar

Grönt slemmigt

Space baby

Kryp!

grädde och sylt med pannkakor som tillbehör

Vi har ritat mycket dessa dagar

1 kommentar:

  1. Att "klätterapa" är ett ord som Sim måste ha hört ett antal gånger antyder gemensamma drag med åtminstone en av farskusinerna -som för övrigt kallade sig själv för "bebbit".
    /Margareta

    SvaraRadera