Studiedag

Shit! vad man lägger av sig. Simone har haft studiedag och jag har flexat bort några timmar för att vara hemma med henne och jag är tröttare nu än vad jag var förra måndagen då jag gått upp klockan fyra, flugit till sthlm och jobbat 12 timmar i fält. Och då har det varit en lätt och rolig dag, enda motgången var att att pizzerian under oss bestämde sig att Sims sovtid på dagen var ett bra lägga att ta bort en vägg och sätta in ett fönster. Inte möjligt att sova alltså. Packade omgående ner Sim i den stora vagnen och tog en promenad istället. Hon var mycket nöjd med lite good ol' rulledirull istället för tråkiga Zzzzzzz. Sim somnade på 15 minuter och jag satte mig på en parkbänk och läste en rapport som jag borde läst för en vecka sedan.
Sedan så blev det Universeum med Anna. återigen en mycket glad Sim när mamma dyker upp bakom en pöl med störar.
Så en bra dag med lite trötthet (kanske inte ens bör nämna att jag och Sim sov till klockan åtta i morse).


Nachos med grädde och sylt...
Imse vimse
Undrar för övrigt varför inte jag kan vara en inkarnation av Martin Timell. Granner, kollegor och vänner bygger, renoverar, snickrar och odlar grejor på löpande band. Jag snubblar på mina egna mungipor när Anna pratar om att hänga upp en tavla. Jag vill också vara en handyman som fixar och får ordning på hela hemmet med en glad min. Men jag verkar inte vara den typen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar