snoken i blöt och pengarna i sjön

Nej, fisket i Svartedalens fiskevårdsområde var inget att hurra för, inte igår åtminstone. Den som följt den här bloggen har nog insett att det handlar om att fiska, inte fånga fisk.
Det existerar bara ett svagt samband därimellan.
En äldre herre som fiskade nära oss hade fångat en liten regnbåge men han hade varit där sedan 14:00.
Vi (jag och Anders J) fiskade mellan 17:00-21:30 utan känning till något. Misstänker att det var lite utfiskat, kanske skulle det gått bättre i någon annan utav sjöarna. Men man hinner inte så mycket när man skall jobba på dagen.
Men för 140kr per dagskort så byggs det upp lite förväntningar trots allt. Bara hoppas på att Sportfiskeförbundet spenderar dem väl.
En rätt fin kväll iallafall och vi såg en stor snok som solade på stenen vi fiskade ifrån se bilden nedan.
Solnedgång över Stora Nöjevattnet
Där låg han och solade i godan ro till vi kom och la snoken i blöt...


Nä nu drar jag och klättrar i Utby/fjällbo istället. Det blir mera fiske i helgen och nästa vecka hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder. Är det med den stora kameran? Och häftig snok. Jag har nog aldrig sett en så stor. Om man inte visste att det var en snok så kan den vara lite scary. Tråkigt att inte få en fisk, speciellt om man betalar för det, men jakten är väl halva nöjet...
    Och det finns fler fiskar i sjön.

    //anna

    SvaraRadera
  2. bilden är faktiskt tagen med min Panasonic Lumix.
    den lilla kameran mao...
    /Mikael

    SvaraRadera