go shopping

Igår var jag och Simone och storhandlade, hon fick sitta i vagnen för första gången och tyckte det var mycket kul.
Nya roliga händelser är väl att hon fick smaka på lax jag gjort i ugnen i måndags, och hon tyckte om det direkt! that's a first one. Jag köpte därför en burk med lax och potatis för jag tänkte att det kan vara bra att ha när vi är ute, men givetvis ville jag smaka själv samt se vad hon tycker innan jag förlitar mig på en burk i skarpt läge. Men blä! tyckte vi båda två, det får bli fortsatt hemmagjort när det gäller fisken.
På tisdagen så åt hon bland annat en macka med leverpastej till frukost, lite smuligt men åt upp huvuddelen av brödet och all leverpastej och i morse fick hon smaka på äggula och det var också gott. Både laxen och ägget har ju varit väldigt lite och direkt från Annas tallrik men jag tycker det är jätteroligt att det inte längre är ett direkt blä när det är en ny smak utan bara när det inte är gott.
Igår satte hon sig upp själv också, visserligen genom att gå från ryggläge till knästående till sittande med min kropp till stöd så det var inte helt medvetet men jag interfererade inte heller mer än att vara en klump att luta sig emot.
vad gäller sömnen så har jag sovit som en klubbad säl inatt men vi gav också efter direkt för slurkande. Anna hade varit på julmiddag med jobbet så hon kom inte hem förrän efter att vi somnat (tidigt) så det kvällsslurken fanns ju kvar. Sim fick visserligen flaska på kvällen men inget går väl upp mot äkta vara...

1 kommentar:

  1. en mycket hälsosam inställning, hon är nog lika mycket naturbarn som sin far, han föredrog också hemlagat. Mycket söt bild på shoppingbarnet.
    kram
    mor

    SvaraRadera