vintertid och bestyr

Isen blir tätare och tätare på älven. Anna tog fredagen ledigt så vi kunde vara ute på promenad tillsammans, jag gick ner till älven och fotade medan Anna jagade julpynt på myrorna 
På lördag morgon tog vi oss till Kvibergs marknad för mera julpyntletande. Hittade inte så mycket men det var rätt kul att titta på allt och alla där

Simone har fått en ny fin mössa av gammelmormor

Anna bakar lussekatter

Som Simone gärna smakar på

På lördagekvällen bjöd Christoffer på en av sina uppskattade middagar, denna gång serverades älgstek som var jättegod och ris a la mandel till dessert, allting insvept i en trevlig julstämning. Gudjon och Ulrika var där med sina barn Hulda och Tora så det var riktigt barntätt. Första gången jag är på en middag med massa barn och ett av dem är mitt. Det är kul men tar verkligen på krafterna...

Simone hade kul och Tora som är ett knappt år äldre var väldigt omtänksam och gav Simone fin uppmärksammhet

Vintern har tagit ett rejält grepp om Göteborg nu och det är den vintrigaste December jag upplevt i södra Sverige, på söndagen hjälpte jag Anna 2.0 att flytta i det vintriga vädret...

Och det gick överlag snabbt och smidigt och var riktigt kul, lite spännande dock var det när vi skulle upp för en isig, enkelriktad uppförsbacke. Det gick inte och vi fick improvidera. Möblerna kom dit de skulle i alla fall.

3 kommentarer:

  1. tre dagar ledigt var grymt skönt. Känns väldigt stor skillnad när man lägger på en extra dag på helgen. Skulle kunna tänka mig jobba lite mer på det viset helt klart. Annars har helgen varit väldigt rolig. Trevlig promenad. Roligt hos Chris, även om det var rätt så utmattande med så många barn. My God vilken energi man har som lite. Och jag åt bara två pierogis igår...

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag fick adressen av din mor, brukar titta in då och då.
    Jag tycker om dina otroligt fina bilder och din underbart söta dotter.
    Henne har du gjort bra!!
    //Anna i Dalarna(Lailas dotter)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna! kul att du tittar in ibland och tack! känner mig riktigt nöjd med min insats so far också vad gäller dottern. Nu har jag ju ditt blogID så då ska jag kolla in vad du har för dig med

    SvaraRadera