8 Månader

Idag är Simone 8 månader gammal, och en tillbakablick säger ju att hon växt en hel del...
Det här är väl det längsta blogguppehållet på två månader från min sida och jag skyller på nya rutiner samt J. K. Rowling, jag har bestämt mig för att läsa Harry Potter böckerna till slut, och måste säga att de är mycket fängslande. Men här är en tillbakablick på de senaste 5 dagarna: 
På onsdagen trotsade vi kylan och gick ut, Sim rejält påpälsad 

Plus sovpåse...

Lisebergsfallet som jag fotar lite då och då, kylan har haft en effekt som får mig att längta efter isklättring

På torsdagen lekte vi inne och skaffade ingredienser för bakning

Farbror Rikard kom på besök

Och vi gjorde lussekatter

Fredagen var vi inne, Sim har lagt sig till med ett "Toker-skratt" som jag tycker är mycket sött

På lördagen var vi ute en sväng för att skaffa barnsäkerhetsprylar och gratulera Annas pappa som fyllt år

På eftermiddagen kom farfar, farmor och farbror på besök och fick träffa en Simone som blev glad, vilket hon varit hela dagen, utom efter en alltför kort eftermiddagslur.

Under natten till Söndagen kom det äntligen lite mer snö

Många klagar men jag tror att rätt många tycker om att staden går över i en vintrig skrud

Och de nya rutinerna då? jo det innebär att Sim somnar om efter morgonslurken vid fem-sextiden och sedan sover vi till åtta halv nio efter att Anna gått. Det innebär ju att alla lurar och måltider är förskjutna men hon somnar mellan åtta och nio på kvällen. Och verkar ha gått tillbaka till en lugnare nattsömn igen även om hon oftast vaknar ca 3 på morgonen och flyttar över till vår säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar