nya upplevelser

Den största issuen för småbarnsföräldrar tycks generellt sett vara sömnen, och vi är inget undantag, det är bara att kolla på etiketterna till höger för att se att det tar upp mycket av mina tankar. Så nu har vi kört igång med 5-min metoden efter att kvällarna blivit jobbigare och jobbigare, och än så långe verkar det arta sig, det går åt rätt håll och Sim både sover och är glad (när hon inte ska sova).
Hon har också fått äta både Currykyckling och Vildsvinsköttbullar.

Happy Sim

Våra ankvänner

Utsikt från masthuggskyrkan

Nybadad Simone med Pappa mig
Sim avslutar sin Curryckling med en majskrok och visar tänder

Efter en skeptisk introduktion så har Sim fattat tycke för Vildsvin med

2 kommentarer:

  1. ja, sömnen är alltid en issue hos oss. Även om jag har hört talas om en hel del bebisar som sover snällt hela nätterna. Fast jag har även hört om sådana som har det mycket värre. Så i sammanhanget tror jag inte vi har så illa. Grymt söta bilder. För ovanlighetens skull har jag ingen favorit. Jo, kanske den översta för hon är så glad, eller den nedersta för den är så talande, eller den efter badet, eller....
    Hmm eller kanske ingen favorit.

    SvaraRadera
  2. För att kunna somna gott på kvällen testade jag att spela en Barnkammarboks-cd på låg volym för min lilla Fanny. Det funkar kanske, 9 gånger av 10.
    Fast hon är ju lite äldre än er söta lilla Simone.
    Lycka till med sömnträningen.

    SvaraRadera