in i ekorrhjulet

Titeln får sammanfatta de senaste dagarna, Simone är nu officiellt inskolad på förskolan och jag är långt ifrån inskolad på jobbet igen. Jag tycker det är kul att jobba, framför allt när det finns att göra, men jag har flera gånger stannat upp i jobbet och undrat: - Har jag kunnat det här? Var det detta jag gjorde på jobbet? Men visst, sakta men säkert så kryper kunskaperna tillbaka ur de mörka hörn de gömt sig i. 
Men för att ta vid där jag slutade förra inlägget. Samtidigt som jag publicerade det kom Anna hem med migrän och två minuter senare vaknade Sim av snuvan. Eller vaknade är väl fel ord, hon ropade och sov oroligt men lite handpåläggning så sov hon vidare. Så Anna fick sova på soffan och jag spenderade en minut per timme på att lugna Simone. Kunde vart mycket värre alltså. Men hon vaknade pigg och glad och snuvan avtog. Glad på dagis och på torsdag följde min mor och far med och hämtade för på fredag skulle de hämta Sim själva. Det var kul att hänga med dem en eftermiddag. Och det var väldigt trevligt att ha en date med Anna på fredagen efter jobbet medan Sim var med sin farmor och farfar. Att få den tiden på tu man hand utan barn är viktigt känner jag. Men men, Lördag vaknade jag ordentligt förkyld, Anna åkte till sina föräldrar och jag låg och sov mest hela dagen. På kvällen satt jag och Anna och snörvlade i kapp över våra böcker när Sim somnat. Idag är det något bättre men infektionen sänker allmäntillståndet. Vissa av mina släktingar verkar aldrig bli sjuka trots att deras kosthållning och livsstil inte följer livsmedelsverkets rekommendationer. Och jag är väldigt glad för deras hälsa men avundsjuk på att inte just de generna gick i arv till mig. Hoppas Sim fått dem.  
Officiellt höst

Tidig morgon på väg till jobbet

Om inte jag kommer ut från kontoret så blir det ganska begränsad geografisk spridning på mina bilder... detta är också på väg till jobbet.

Simone läser med farfar

Full fart med farmor

Få saker gör Anna så glad som pierogis, date på Krakow blev det.

2 kommentarer:

  1. Lycka till i vardagen alla tre!
    Fina bilder som alltid. Roligt att se Simone med farmor och farfar.
    /Margareta (farmoster)

    SvaraRadera
  2. Helt klart. Pierogi är ett säkert kort. Vi får bli ltie bättre på fler dater. Och även om helgen inte var den bästa, med förkylning für alle så var att gå ut och äta på fredagen mycket trevligt.
    //anna

    SvaraRadera