Inskolning dag5, skarp läge

Då var det första dagen för oss att lämna Sim på förskolan. Bara tre timmar men mycket spännande för oss föräldrar. Anna lämnade och jag jobbade halvdag. När jag kommer in på förskolan så sitter det tre föräldrar vid bordet och inga barn. Ungefär samtidigt kommer en i personalen in och berättar att alla sover, inklusive Simone! hon var visserligen den sista att somna, ungefär samtidigt som jag kom dit, men utan gråt. Däremot glatt pratande till den mängd att fröknarna som la dem hade svårt att hålla sig för skratt.
Jag känner lättnaden i luften. Jag känner framför allt min egen lättnad. Inser att jag varit mycket nervös, inte helt rationellt då Simone har haft barnvakt längre tid och förskolan skulle dessutom ringt mig om det vore något, men ändå...
Sim vaknar en timme senare och vi leker lite innan jag föreslår att vi ska gå till vagnen. Simone går nöjd iväg till sin hylla och börjar med att ge mig mina skor för att sedan ta fram sina. Ut i det fina vädret och ner till lekplatsen. Det känns bra men jag är mycket matt i huvet. Sim leker och gungar och är lite kort i humöret när vi kommer hem men vi somnar halv åtta på kvällen, och jag menar vi för jag sover en timme där med innan jag går upp så att jag och Anna kan prata lite och ta ett par avsnitt av Bones. Sedan sover vi rätt gott till åtta på lördag morgon då jag och Sim går och handlar.
Gungar eftertänksamt med en docka.
Något annat som jag bara vill lägga till angående Annas inlägg om sina kontorsväxter, så här ser mina ut: 




1 kommentar:

  1. dina kontorsväxter är inte lika fina som mina. Men bilderna du har tagit på dem är mycket bättre. Jag tror att en bild visst kan ljuga. Dina växter ser sannolikt mycket bättre ut på bild än de gör i verkligheten.

    SvaraRadera