uteliv

Jag har varit ute två kväller denna helg. Först på fredagen vr jag på Galiono där ett par kollegor spelade sin irlänsdska rock, mycket Pogues och en del annat. Jättekul var det och bra lät det men jag är inte längre van vid att vara ute till halv två. Andra Långgatan liknar en kontinental stad på natten och verkar vara åtskild från Göteborg. På lördagen var vi först ute och strövade på stan för att slaffa lite kläder till Simone som växt ur sin garderob och sedan var vi hos Annas föräldrar och hängde lite innan vi lämnade Simone där och gav oss på nästa utekväll. Denna gång på Krakow för att fira att Annas syster fyller år. Mycket trevligt!
Nu packar jag för att åka till Stockholm och börja lära mig inmätning som ett komplement i mitt jobb som geolog och GIS-injengör. Kul.
Kollega Mats 

(tidigare) kollega Michael

Whisky by Pints heter de

Pubmiljö, jag känner ingen på bilden.

Simone är helt för fransk frukost med croissant

Och gillar hjälmar

Systrarna Faber på Krakow
Idag har jag och Anna haft den återkommande diskussion om städning. Det är inget gräl men vi lyckas inte förstå varandra till fullo. Jag håller med om att Anna är mycket bättre och effektivare på att städa men diskussionen handlar oftast om hur vi uppfattar stök och hanterar det. Våra ögon sitter på samma ställe i huvet och om någon av ser dåligt så är det väl Anna i så fall, ändå reagerar hon på stök mycket tidigare än mig och fascineras av hur jag bara kan kliva över saker utan att ens registrera dem. Jag har lite teorier jag skall återkomma till i framtiden men en så länge så har det stannat vid att det skulle vara intressant att följa med i den andres huvud ett tag för att uppleva världen ur dennes perspektiv...

1 kommentar:

  1. fint porträtt på din tidigare kollega. Och mingel i baren är riktigt bra också. Det med städning. Jag tycker faktiskt det är oerhört fascinerande att man (du) kan städa ett helt kök jättefin och sen lämna ett smutsigt lock på bänken. Och sen säga att du inte såg det. Jag förstår inte hur det är möjligt. Jag har till och med observerat att locket i fråga har blivit upplyft för att torka av bänken under. För att sendan ändå stanna kvar osedd.

    SvaraRadera