Inskolning dag6 och 7, lättnaden och glädjen

Igår var min första gång att lämna Sim på förskolan. När jag kom in var det två barn där som grät efter sina föräldrar. Sim tog det rätt lugnt och gick in till leksakerna och efter några ord med personalen tänkte jag att det var lika bra att göra processen kort. Puss på pannan och ett kort "ha en bra dag" så satte jag på mig skorna och gick därifrån. Jag sneglade in genom fönstret och såg att Sim var fullt upptagen med att leka. Ändå var jag full av tankar om jag borde sagt hej då riktigt eller om Simone skulle uppleva det som att jag försvunnit, etc etc. Men när Anna hämtade hade allt gått bra och ingen gråt.
Idag hämtade jag en glad Simone som krävde lite övertalning innan hon ville gå ifrån förskolan. Personalen kommenterade på att hon var väldigt glad och rolig och verkade trygg i sig själv. Otroligt vad jag blir glad över att höra sådant. Sedan var hon fantastisk hela eftermiddagen och det lite gnälliga humöret, jag sett av de senaste dagarna på eftemiddagen, var som bortblåst. Jag testade en ny maträtt som jag spånat på länge, macaroni and cheese. Idag blev det av. Makaroner och en bas av västerbottenost uppblandad med gratängost och lite andra ingredienser. Tror inte det finns någon enda diet som skulle kalla detta hälsosamt. Men gott! Sim gillade det med.
På kvällen somnade hon rekordsnabbt men hade lite snuva. Helt naturligt med en reaktion från imunförsvaret med tanke på mötet med förskola. Hoppas att det inte blir värre bara och att hon får sova ordentligt.
Macaroni and cheese


Uppskattat

Johan var och hälsade på, Simone tog självklart tillfället att låta någon annan läsa för henne.

2 kommentarer:

  1. håller med, förskolan känns verkligen bra nu. Sim känns som hon tycker det är roligt och verkar inte alls lida att vara borta från oss. Det är nog vi som lider mer =) Mycket ledsen att jag inte kunde äta din macaroni & cheese igår. Spara lite till mig idag. Hon fick kanske inte sova jättebra inatt på grund av förkylningen men det verkade inte ha påverkat henne humör imorse.

    SvaraRadera
  2. förresten, på min blogg testkör hon en annan läsare

    SvaraRadera