Inskolning dag4, att komma tillbaka till jobbet

Efter 11 månader var jag tillbaka på jobbet då. Jag har ju jobbat ca 20% senaste tiden så det var inte så mycket överaskningar där och jag hade rätt bra koll på vad som var igång. Det som kändes konstigast/värst var att vara på kontoret hela dagen och fundera på hur det gick för Anna (vet ju att Sim klarar sig med allt utan att sova) och att sitta framför datorn hela dagen. tack och lov har jag laddat min spotify lista med massor av norsk black metal i stil med videon nedan, det var en räddning även om det innebar att kollegorna fick komma och knacka mig på axeln när det var dags för fika och lunch. jag tittar ju bara på datorn och hörlurarna stänger ute allt ljud. Men det känns bra att kollegorna ser till att jag kommer med. Det är många roliga projekt på gång och jag hade nog kunnat jobba tolvtimmarsdagar inom kort men jag har insett att vill ha tid och framför allt ork att vara med Simone och ha kul så jag kom överens med chefen om att jobba 80%. Känns helt rätt!
Det hade för övrigt gått bra för Anna och Simone, med undantag av sovandet men som Magpie sa i kommentaren på gårdagens inlägg: -snart sover hon med de andra (särskillt när inte jag eller Anna är där och påverkar/ red).
Imorgon är det skarpt läge och Sim ska vara på förskolan mellan nio och tolv själv, tills dess, njut av Burzums "Dunkelheit", det kommer jag göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar