Inskolning dag3, no nap

Ännu en dag som gått fint, Sim har haft kul. ätit bra och lärt sig nya saker. Det enda som inte funkade var middagsluren. De andra barnen grät när de skulle sova, särskillt hon som skulle sova bredvid, Sim låg tyst nästan hela tiden. De andra barnen somnade en efter en och slutligen även hon bredvid oss, med stora snarkningar dessutom. När sista pappan går ut så ser jag i det svaga ljuset att Simone ligger och tittar. Helt tyst och stilla. Jag väntar fem minuter till och jag ser att hon fortfarande tittar. Jag tänker att det kanske funkar bättre om jag försöker smyga över till andra sidan av Sim, mellan henne och snarkaren (som nog störde mig mer än Simone). Då tröttnade Sim och ville ut, och istället för att stanna och väcka de andra så tog jag med henne ut och gick hem och sov middag. Hon kommer få gott om tid att lära sig att sova där och då ändå.
Men somnade bra hemma och ville inte vakna (men jag fick upp henne ändå). 
När Anna kom hem så sprang vi 8:an vilket gick mycket bra. Simone somnade däremot inte lika snabbt ikväll som igår. 
Nu när föräldraledigheten är över och massa förändringar stundar så vågar jag ändå säga att jag är glad över att Simone är ett barn som generellt sett sover bra på natten och länge på morgonen, det har inte varit många gånger under de senaste 11månaderna som hon tvingat upp mig före sju och det har inte varit ovanligt med att sova till åtta eller nio.  Vad som händer i framtiden får vi se...
Lite bilder fotade med mobilen, nu känns det OK att ta fram systemkameran på förskolan om det inte vore för att jag är rädd för att råka slå den i huvet på något barn, Sim har råkat ut för det en gång när jag har haft den på axeln och vi lekt.
anpassad höjd på tvättställen var mycket bra för Sim, hon fattade galloppen direkt

Äter mycket bra själv, och inte allt för kladdigt

Efter vi sprungit fick Sim syn på en rolig insekt

1 kommentar:

  1. Här tog det 2 dagar med vagn (utan mamma) och på den tredje sov han som en stock på madrassen med de andra barnen. Värre på kvällen då jag inte har en suck när det gäller nattning, märkliga de små liven. Summa: snart sover Sim oxå som de andra =)
    //maria

    SvaraRadera