tid

Tiden går, och det är ju som skall vara. Skulle var rätt trist annars. Men tiden innebär också förändring, vilket också är kul, bra, nödvändigt men också lite skrämmande. Det okända väntar altid runt hörnet. Jag slogs härom dagen av hur förändringarna är mycket stora hos de små, på rätt kort tid:

 
 

Den första bilden är tagen för ca ett halvår sedan och den andra bilden i förrgår. Ser nu att det kanske hade varit bättre att säga att vissa saker är sig lika men då stödde Simone sig på vagnen och nu kan hon lyfta den.
Anyways, på måndag börjar inskolningen på dagis (och snart på jobbet för mig) kul, spännande, nödvändigt och... lite skrämmande.
Har börjat jobba lite och inser att jag faktiskt tycker det är kul. Tänk om jag hade kunnat både jobba och vara heltid med Sim. Det hade varit något...
I fredags passade min bror Sim hela förmiddagen medan jag var på jobbet, det gick mycket bra och kändes mycket skönt för mig att det fungerade bra. Sedan middag hos Chris på kvällen, bilder på Annas blogg. Sprang milen med barnvagn på lördagen och jobbade resten av dagen. Universeum på söndagen och lite slappande medan Anna var hos sina föräldrar med Sim. Lekte inne och ute på måndagen, var vid delsjön och åt våfflor med norska exilsvenska geologer på tisdagen. Och nu är vi framme på onsdag och har precis haft samma exilsvenskar på kaffe.
Och lite fler bilder här:

Sim och Tora lekte med varandra hemma hos hos Chris



Stoffe är i gbg med sin lilla dotter Ronja. jättekul att se dem nu när de är nere från Kirkenes en månad nästan

Sim bouldrade upp denna "boulder"

Sim visar Ronja och Ylva hur babygymet funkar

1 kommentar:

  1. vilken liten bebis. Mycket förutsägbart att tänka så. Men har Sim verkligen varit så liten?! Och jäklar vad mycket man växer på ett år. Boulderbilden är jättsöt. Jag bara undrar. Hur kom hon ner? Skulle vara kul att träffa Kristoffer och Ylva medans de är kvar i Gbg.

    SvaraRadera