Lokalkännedom

Var hemma hos min min kollega och isklätterkompis idag, med Simone och hans familj. Det är kul att se hur Simone ser upp till hans döttrar och kastar sig över dem när vi kommer dit medan hon är, om inte blyg så i alla fall lite reserverad mot vuxna. Hans döttrar kastar sig i och för sig över henne med, vilket är mer imponerande, jag hade kunnat tänka mig att en liten 15 månaders skulle vara lite tråkig när man är 5 eller 8 år. Men tydligen inte. Vi kom dit och lekte, drack kaffe, gick till en av deras favoritbadplatser för barn, Sim sov lite, åt en korv, badade, gungade. Vi gick hem till dem, lekte på lekplats, blev bjudna på mat, lekte lite till, tittade på tecknat. Var hemma igen vid ca sex, ett bad i poolen för att bli av med svett och saltvatten. Mata med gröt och då slog lite övertrötthet in. Sim vaknade nämligen ca 06:30 idag och sov lunch tidigt. Hon somnade gott klockan 20:00, vilket är tidigt för oss. Har inte lust att byta sena kvällar mot tidiga mornar i längden dock.
Jag hade lyx på morgonen däremot, Sovmorgon! det är grymt skönt när man inte har det ofta (och när grannar väsnats klockan 04 på morgonen) 
Sensommarbad

Leka med de stora barnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar