Inskolning

Inte så orginell titel men det är det som gäller nu. Idag var det första dagen, vilket innebar en timmes besök idag med info om hur det går till och en möjlighet att se förskolan och personalen. Jag ska erkänna att jag var väldigt nervös innan. Vet inte riktigt varför men det har väl att göra med att jag är orolig att Sim inte ska trivas ller att jag inte ska tycka om stället. Det svåraste var att dölja det för en ännu nervösare Anna och det fanns ingen poäng med att låta Simone märka det. Nu känns det mycket bättre, till och med lite kul, även om det inte är kul att behöva lämna bort henne på dagarna. Men det är det eller jobba och jag vill faktiskt jobba.
Simone var däremot i sitt esse och lekte för fullt med allt och alla och blev ledsen när vi gick, det känns som en bra start. Morgondagens största utmaning består i att se om Sim kan somna kvart i tolv istället för halv två. Om inte så går vi därifrån vid tolv, somnar hon så går vi vid två. Det är nya rutiner på gång nu.
Det blev dock inga bilder från inskolningen idag, var lite väl fokuserad på det och så känns det inte helt OK att plocka fram systemkameran första dagen.
En rätt mysig bild hemifrån däremot, Sim gillar att mysa ner sig i kuddar på golvet: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar