under molnen

veckans sista soliga dag spenderades väl som ni kan se i föregående inlägg, igår var det regnigt och en bra dag för att titta på film och slappa inne 
Animal planet är kul nu
Idag började jag med att åka till Hornbach och införskaffa staket för min och Simones besök uppe i stugan i Dalsland. molnen började skingras 

Och desan bar det hem för lite sömn och sedan en tur till slottskogen

Mata getter

Springa i backar

Ingen aning om vad detta innebär för kommande väder...
... Men den inplanerade fisketuren med Daisy imorgon bitti blev inställd tyvärr. hoppas på komma ut nästa vecka istället. Imorgon bär det av till Dalsland och mina föräldrar några dagar. Hoppas på att snickra och måla staket, plocka svamp, hänga med föräldrarna och givetvis lite fotande.
Tråkigt att den gemensamma semestern är över nu men det har varit fint. Anna går på bokslutsvecka på måndag och jag fortsätter min pappaledighet fram till sista Augusti då Sim ska börja på dagis.
Får se om jag bloggar något från min begränsade täckning i skogarna annars blir det nog rapport på tisdag eller onsdag.

1 kommentar:

  1. Sista bilden på molnen ser ut som ett UFO. Och det verkar som det stämmer med slutet på soliga dagar. Regnet strilar ner utanför fönstret och det har regnat från och till i varierande mängder hela dan. Enda fördelen är att jag slipper vattna trädgården på GRIMMERED. Hoppas du och Sim har det bra i stugan och jag ser fram emot en rapport och bilder. Förresten. Översta katt/tv bilden är riktigt cool.

    SvaraRadera