Analog och mycket bra dag

80% deltid är riktigt bra när jag är tidigt på jobbet och kan gå iväg en timme efter lunch. Jag känner verkligen att jag jobbar som bäst på tidig morgon, mellan 06 och 10 så har jag ett bra fokus och lyckas få saker gjorda. Därmed inte sagt att jag har ett bra morgonhumör, bara att jag har ett bra fokus, efter 10 går det bara utför och jag blir mer och mer disträ (om det inte är något jätteviktigt att göra). Undrar om jag inte under dagens lopp går från introvert och fokuserad på mitt till extrovert och nyfiken (men ofokuserad).
Så jag gick tidigt, fick ordnat saker på stan som varit liggande ett bra tag, Handlat på ica osv. Träffade bror och hämtade Sim halv fyra, hade det bra, åt lite, förberedde pizzabak. Halv sju kom far och klockan sju blev första pizzan klar samtidigt som Anna kom hem, oväntat tidigt för att vara bokslut. God pizza, glada människor och en jättetrevlig kväll. Sim lekte mycket med sin farfar och visade alla nya saker hon lärt sig.
Och faktiskt, inga bilder idag, det beror inte på att jag inte tagit några utan på att jag har tagit dem med mina föräldrars gamla nikon EM som jag laddat med en rulle svartvitt. Ska bli spännande att se vad som blivit på den rullen när jag framkallar den. Det är ett litet experiment från min sida för att tänka lite annorlunda runt foto. Jag är ju mestadels av den digitala skolan och jag tror det kan vara nyttigt att tänka lite analogt också som ett komplement till det digitala.

1 kommentar:

  1. måste bara tillägga att det var fantastiskt god pizza
    //anna

    SvaraRadera