så går vi runt

Min vab idag igen. Undrar ifall det kommer vara så här varje gång? först plockar Sim upp något för att hon inte har något vidare imunförsvar ännu och sedan tar jag över det för att jag av någon konstig anledning inte lyckats bygga upp något bra imunförsvar på 31år?
Vi har snörvlat ikapp men Sim är mest hes och emellanåt hängig. Jag bedömer det på det viset att hade jag mått som hon verkar må hade jag inte ansett att jag borde gått till jobbet, alltså skall hon inte till förskolan.
Det är bra med små barn, de är så sjuka som de verkar, i motsatts till vuxna som antingen spelar över, spelar martyrer eller försöker dölja sjukdomen. Alltefter vad för reaktion som önskas av omvärlden. Men inte små barn, de är ett föredömme.
glass är bra för hesa halsar

frisk luft med tror jag, iallafall om grannarna har snickarverkstad under lunchlurstid, då blir det sova i vagnen...

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen tråkigt att du måste bli sjuk. Och precis lagom till helgen. Som englit den inte helt tillförlitliga väderprognosen ska vara himla fin också. Håller med om att Sim hanterar sjukdom väldigt bra. Ingent gnäll mer än det som ska tala om för oss att allt inte är ok. Men annars axlar hon bördan som en hel "karl" skulle vara det rätta uttrycket, men eftersom det inte har nån som helst förankring i verkligheten säger jag som en hel Sim istället.
    //anna

    SvaraRadera
  2. Liten tapper dam. Hon ser lite hängig ut på bilderna - hoppas hon är bättre nu och du inte sämre, och att Anna klarar sig helt. Krya på er
    mor!

    SvaraRadera