andra vabbet

I söndags kväll blev Simone sjuk, närmare bestämt förkyld. Så på måndag var jag hemma med henne och tog det väldigt lugnt med febrig Simone. Titta på TV, film, läsa böcker, pussla. Lugnt och rätt nice faktiskt, simone vill mest bli kramad, vattnad och matad. Även om jag tycker lite synd om henne när hon inte riktigt orkar och är trött och sjuk. Hennes generella humör är trots allt bra.
Idag var febern borta men kvar är heshet och snuva. Lite av hängigheten har bytts ut mot kort stubin men trots allt rätt bra humör. Lite mer utmaning idag att hålla nivån rätt på sysselsättningen, vi ska ha roligt men inte fresta på kroppen. En promenad, lite TV, mycket bok och mera lek idag än igår. På kvällen blev hon lite sämre igen men hoppas att det bara är tillfälligt. Oavsett så får Anna vara hemma med henne igen imorgon.
Det är lite kluvet att gå till jobbet när jag har ett sjukt ban hemma, men Anna klarar det ju lika bra som jag, känns lite skumt ändå.
Men det var bra mysigt att sitta i soffan med Sim i knät och titta på Ice Age och låta henne äta uppskurna krabbelucker. Ganska vilsamt för mig med.
Nätterna har varit lite värre, igår ville hon inte somna förrän 00:00, fick inte ro i kroppen av någon anledning. Men vi sov till 09:30 å andra sidan. Ikväll somna hon lite lättare men inte helt lätt. Fast jag vet ju hur svårt det är att somna när luftvägarna jobbar sig så det är väl inte så konstigt...
Kul också att få se hennes talutveckling, hon sjunger första raden på blinka lilla stjärna med alla ord (om än med Simuttal) och tredje raden på "tänk om jag hade en liten apa). Och också hur hon klättrar upp i soffan och klappar bredvid sig och säger "evid ej!" och vill att man ska sitta "bredvid mig".
Vi jobbar också på att räkna nu kan än så länge räkna: ett, två, massor.
Jag är mycket stolt över det, nästa vecka kanske vi räknar ett, två, tre, massor

1 kommentar:

  1. ja, jag blev helt förvånad när jag hörde henne räkan igår. Trodde inte riktigt på det. Men hon kunde helt klart till två. Mattegeni ;-)
    //anna

    SvaraRadera