är det värt det?

Stannar till vid kiosken på väg till jobbet, 05:55, lockad av kaffelukten. Men 20kr för en liten papperskopp med kaffe... Det luktar gott... men nej, inte idag. För 20kr vill jag åtminstone få lite stämmning, någon form av miljö att i lugn och ro inta kaffet. för det, inte bara "on the go" till jobbet.
Jag fortsätter till jobbet, stannar vid kaffemaskinen och tar en kopp av kaffet jobbet bjuder på. Det kaffet är i princip befriat från alla de aromer som lockade in mig i kiosken. Det är beskt, det är koffein i det, och det har en smak av kaffe, hur kan skillnaden vara så stor på kaffe och kaffe? kanske är den värd 20kr.
Det var mycket gott att ta en 20kr kaffe och chokladcroissant på vägen till jobbet i måndags, samma tid.
Ibland är det nog värt det, men inte idag.
Jag har på något sätt kommit in i en av mina piggaste perioder på länge. Är det vitamintillskotten? Beroccabruset? Det förbättrade matintaget? finalloppet? Bihåleinflammationen?
Vet inte, men det är väldigt skönt att vakna 05:00 på morgonen, känna sig pigg och utvilad, jobba mina 80% + lägga till lite på flexen och komma hem och få tid med Simone, Anna och annat och avsluta med ett avsnitt av True Blood...
Läsa "-mon"-boken med farfar som var och hälsade på igår

1 kommentar:

  1. Om det är riktigt bra kaffe är det värt det, även "on the go". Speciellt om kaffet på jobbet inte är bra. Kaffet vi drack i söndags (med croissant) var ju grymt gott. Vi har fått en ny kaffemaskin på kontoret. Med riktigta bönor i. Riktigt gott kaffe, även om jag ogillar såna stora monstermaskiner i sak. Har läste också att de släpper ifrån sig tungmetaller. Men vad gör man inte för lite pigghet. Fin bild på läsning av Mon boken. Fina färger framför allt tycker jag.

    SvaraRadera