Besök hos tandläkaren

Dagens stora grej för mig var att gå till tandläkaren idag, normakt sett inga problem men jag har aldrig gjort det med en 6 månaders bäbis förut. Kvinnan hos tandläkaren hade däremot sagt att det inte alls var några problem att hjälpa till. Det brukar alltid gå fort (jag går till samma tandläkare varje år) så det borde funka bra och hon har själv barnbarn som inte är så långt ifrån Simone i ålder. Och efter att ha gått dit årligen så tycker jag att jag känner min tandläkare så pass bra att det borde funka.
Tyvärr hade hon just idag fått förhinder, goda skäl ska jag tillägga, så vi fick klara oss själva med tandläkaren.
Och det gick jättebra! Inga hål och bara lite tandsten att ta bort och Simone satt lugnt i barnvagnen och tittade på under de 10-15 minuter det tog.
Sedan mötte vi upp Anna för lunch (till hela familjen) vid Ättestupan i brittsommarvärme och sol. Det var så varmt att Simones fleecedräkt fick packas ner i väskan.
Därefter spårvagn hem och Simone somnade lagom för att sätta sig i Carlanderska parken en timme och fota lite:
Tagit ner en HDR-app till Iphonen som ger rätt bra resultat (ovan)
Grön cyklist i grönska, taget med systemkamera
ålderns höst
Hade bara huvan i Simones fleecedress som mössa så när den åkte av så hade jag ingen mössa till henne. Sprang in på Lindex och skaffade henne denna då
Och väl hemma blev det mat (pumpa, banan, mjölk och vatten) och efter det lek på golvet till Anna kom hem. Sim har lärt sig massa saker, hon greppar målmedvetet, tar sig effektivt men omärkligt fram åt olika håll, sitter mer och mer stabilt och rullar runt från rygg till mage och mage till rygg, hela tiden glatt jollrande.
Än så länge är det helt grymt att vara pappaledig. Även om två dagar är tidigt att säga det så gäller det att ta vara på dessa glada dagar.

1 kommentar:

  1. Du är helt enkelt bäst. Jag är grymt imponerad av ditt positiva sätt att hantera situationer. Tandläkare; inga problem. Tripp till Bryssel; bring it on. Mata bebis; det löser sig. Jag ska försöka se det mer på det här viset.
    //anna

    SvaraRadera