molnen skingras

Orosmolnen i alla fall, i dag var hon tillbaka på sitt vanliga solstrålehumör och vi hade en bra dag.
En promenad på förmiddagen i ett nyregnat Göteborg
nästan bara nypon kvar som färg nu
Och sedan på eftermiddagen tog vi en promenad till när jag skaffade ingredienser till middagen, Kyckling tillagad i Krieköl (körsbärsöl) Jag fick visa leg på bolaget trots barnvagn och bebis. Undrar om det är vanligt att man lånar bebis och barnvagn när man är under 20 och vill kröka eller laga ölkyckling. Kul att ha sitt ungdomliga utseende oavsett, efter 30 ska man väl bli smickrad...
Simone var som sagt pigg och glad idag men hon har ett mycket kul sätt att visa sin uttråkning när hon tröttnat på att åka vagn. Hon kan sitta rakt men slänger sig lealöst åt sidan och hänger liksom "ut genom rutan". Om jag pratar med henne sätter hon sig upp igen men annars är det markerad uttråkning, som att säga:
- bär mig nu farsan eller hitta på något kul istället för detta eviga rullande.

Kycklingen blev inte som jag tänkt mig, med gyllenbrynta kycklingdelar och doft av kanel och körsbär, men en helt OK kycklingsoppa. Jag har åtminstone lagat mat igen för första gången på ett halvår. Det är kul även om jag inte tänker försöka göra det med kvällstrött Sim igen, då behöver jag fler armar. Styckade kycklingen med en hand och bar Simone på den andra, det var lite halt, slemmigt och krångligt eftersom jag inte vill att hon ska komma i kontakt med rå kyckling. Däremot har jag ett bra tillfälle när hon sover eftermiddag i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar