Om mat

Jag funderar på om jag ger henne tillräckligt med mat ibland, idag har hon fått:

frukost 1 runt 6 på morgonen, en ammning (där får hon ju vad hon behöver)
frukost 2 runt 9:30, en kvarts avokado och 4 teskedar (mått) päronpuré nersköljt med 20ml bröstmjölk.
lunch klockan 13 ca, en halv banan och en kvarts avokado och 30ml bröstmjölk
mellanmål klockan 16:30, 50ml bröstmjölk
och sedan under kvällen fri amning så där får hon också vad hon behöver samt ett nattmål.
Då och då ger jag henne lite vatten också för att få i sig vätska, blir väl en knapp deciliter på idag.

Lägger jag ihop det här så ser det ju inte så mycket ut men för en individ på knappt 9 kg så är det ju rätt OK och Simone är på bra humör hela dagen. Anledning till att jag inte ger mer är för att hon verkar bli mätt, dvs ointeresserad av att äta mer och jag har inte lust att truga för mycket. Det ska ju vara kul att äta, och det tycker hon, se videon nedan. Och så ger jag henne mat när hon verkar hungrig dvs är lite gnällig men är torr, utsövd och kramad på.
Men nåja, här är dagen som varit:
först gick vi till Geovetarcentrum och träffade två kollegor till mig som satt och mikroskoperade, tyckte det var fina höstfärger i ett rätt grått Göteborg och tog denna bild på spårvagnen på väg mellan Chalmers och Wavrinskis (lite färgredigerad är den allt)
Där träffade vi upp Stefan och tog en promenad för att låta Simone sova (jag, Simone och Stefan Alltså) följd av lunch hemma, banan och avocado för Simone och take-away Thaimat för mig och Stefan. Mycket trevligt.
Så här såg det ut från Stefans vinkel:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar