regn

Det har varit en mycket blöt helg för Göteborg, inte för mig dock. Vi har slutligen tagit itu med Simones eget rum och även om det är en bit kvar till det är klart så går det åt rätt håll. Framför allt har jag fått röjt undan mycket av mina saker som ockuperat utrymme men nu har jag fört över de Geologiböcker jag fortfarande slår i ibland till den nya bokhyllan i sovrummet och sorterat ut kläder jag inte använder. Nu är det bara att montera ner garderoben där och sätta upp rullgardiner och flytta in Sims säng så är rummet färdigt för Simone att börja sova i. Känns som om det kan vara bra nu när vi fått känna på det där med vakna nätter. Om hon har ett eget rum så kan vi åtminstone turas om när hon inte vill/kan sova så att Anna och jag får mer sammanhängande sömn. Framför allt kan jag få möjlighet att försöka få Sim att somna om i sin säng utan att Anna behöver ligga vaken och höra det.
På söndagen så tog vi en brunch med Anna och Åsa på hotell Liseberg, det var trevligt att träffa dem och komma ut lite nu när det slutligen upphört regna.
Simone deltog glatt i restaurantbesöket och åt lite medhavd mat och roade oss med några partytricks
Efteråt tog vi en promenad och tittade på vätan
Och jag införskaffade photmatix pro för att kunna sätta ihop bilder jag tagit med flera olika exponeringar till HDR-bilder, något jag länge velat göra för att fånga mera dramatik i mina bilder och få med mer av det ljus som inte en ensam bild kan fånga. Nedan är en bild som består av fem bilder jag tog i torsdags när jag och Sim tog en morgonpromenad.

1 kommentar:

  1. det var en otippat bra helg, trots brist på sömn och mestadels städning. Vet inte vad som gjorde det. Kanske kaffet med vispgrädden, eller brunchen, eller tiden på soffan, eller bara det att livet känns generellt rätt kul nu.

    Grym bild på hamnen. Har snott den och har som bakgrundsbild på datorn. Känns mycket dystopisk. Ser inte alls ut som göteborg .

    SvaraRadera