Soft måndag

Tagit det rätt lugnt idag efter en natt med en timmes oplanerad vakenhet. Vi trodde att vi lyckats vänja av Simone med att vakna klockan tre på natten och sova snällt från nio på kvällen till sex på morgonen med bara en liten nattslurk vid tolv. men inatt så fick hon för sig att vakna vid tre och när jag tog upp henne för att inte väcka Anna så tror jag bara hon vakna mer. När jag sedan la tillbaka henne i sin säng så sov hon bara när jag sjöng för henne men vaknade när jag slutade. Så efter en timme gav jag upp, det höll oss alla vakna istället. Hon fick sin andra nattslurk och om vi har otur så har vi alla fått en björntjänst om hon nu uppfattar det som att detta var OK. vi får se.

Men när vi var vakna så har vi tvättat, Simone tar sig fram till bokhyllan och funderar på vad hon ska plocka ut
Efter förmiddagsluren så gick vi ut i solen och lånade bok på biblioteket ("sova hela natten" av Anna Wahlgren, (lästips jag fick från Anna) se om jag håller med henne i hennes resonemang om sömn) sedan vidare ner för Avenyn där vi skaffade ny pyamas och vantar till Sim samt lite majskrokar som hon kan gnaga på när vi alla sitter till bords.

Imorgon flyger vi till Bryssel med mellanlandning i Köpenhamn, jag och Simone flyger på förmiddagen, Anna på eftermiddagen. Så ska jag, Sim och Farmor ha en eftermiddag tillsammans.

1 kommentar:

  1. Antagligen har hon uppfattat att nattslurk bjuds bara man är tillräckligt envis. Speciellt som jag var svag och trött i natt och flyttade över henne i sängen. Oh du sköna konsekvenstänkande. Men det är väl bara att vänja av igen kan jag tänka mig. Vi får se vad boken kommer med för tips. Och jag tror det blir lite lättare när hon får sitt eget rum. Så hon inte behöver vakna så fort någon av oss rör sig eller nyser.
    //anna
    P.S är numera lite nervös eftersom ni befinner er i luften. Good luck.

    SvaraRadera