Första pappadagen, resultat

Första dagen har gått oförskämt bra, vilket är väldigt skönt, för det kommer ju vara både ups and downs i detta uppdrag. så det är skönt att det börjar med ett upp.
efter frukost bestående av några skedar pureat päron och mosad avokado, som sköljdes ner med en slurk pumpad mjölk, så gick vi ut en sväng. Först apoteket för att skaffa nya D-droppar och sedan till kaffe affären för en take away kaffe till mig (fick en bulle eftersom det var kanelbullens dag). Det blev en kort lur i parken då jag passade på att ta denna bild:
när vi kom hem så ansåg Simone att hon inte sovit tillräckligt så jag kunde lägga henne för en till lur och fick en hel timme för mig själv att redigera bilder på datorn.
Sedan blev det lunch bestående av "butter nut" pumpa som Anna har puréat och lite banan som är nytt för henne, så det är bara smakportioner än. Hon åt med god aptit och visade ingen besvikelse över att inte bli ammad. Banan var mycket mer spännande när hon fick mosa den själv än när hon fick den färdigmosad. Sedan lekte vi till Anna kom hem, och Simone som varit en ängel hela dagen blev ännu gladare.
Så blev det bad, vilket vi gjort till en daglig kvällsrutin till slut efter mycket fuskande:
Simone och Anna har roligt tillsammans på soffan:
och så är det läggdags

1 kommentar:

  1. verkar som vi har etablerat en strålande bra kvällsrutin. Hittils iallafall. Jag tycker du har hanterat din första dag fantastiskt bra och jag är övertygat att resten kommer gå lika bra. Även om det säkert kommer en hel del downs. Vet att jag målar upp negativa grejer då och då och jag är glad att de inte blev verklighet... (ännu=)
    //anna

    SvaraRadera