lite tristare

Gårdagens gissning om dagens väder visade sig riktig, det har varit äkta oktoberrusk idag. Även Simone var lite "ruskigare", hon var inte direkt jobbig men inte den solstråle hon varit de senaste två veckorna. Hon har varit hängig och trött idag, vilket i sin tur resulterat i att hon varit gnälligare. Jag spekulerar i om det är tand på väg fram (eftersom hon kliar sig i munnen mycket och dreglar mer än vanligt) eller om hon har en dålig dag/period. Jag funderade också på om hon blivit sjuk men tempen var prick 38grader efter efter eftermiddagslur och hon åt med god aptit så jag hoppas att hon vaknar pigg och glad i morgon och att det inte är något sjukt på gång.
Men till följd av sjuknoja, dåligt väder, gnäll och trötthet så har vi inte varit ute idag och jag tyckte min päronpuré var direkt värd att dokumentera, kanske om jag riggat ljus och blixtar lite att det hade varit kul men, nja, det blev inga foton idag även om det nog var bra möjligheter för lite dramatiska väderbilder.
Om hon inte är sjuk så går vi ut i morgon iallafall. det är alltid skönt att få lite luft.

1 kommentar:

  1. det är hemskt vad stereotypt orolig jag blir. Så fort jag läser om bebisar/barn som blir sjuka eller dör målar jag upp värsta skräckscenariorna i huvudet. Fan skitjobbigt att vara förälder. Man kommer att oroa sig resten av livet. Och då har inte bebisen ens börjat göra grejer som man kan oroa sig för. Om jag oroar mig så här mycket bara för att hon finns, tänk hur mycket jag kommer oroa mig när hon till det börjar hitta på dumheter.
    //anna

    SvaraRadera