Dynamisk dag

Efter en natt med rätt normal sömn så har Simone varit på strålande humör, med undantag av påtaglig klängighet efter eftermiddagsluren. Så vi började med en liten fotopromenad längs "drömmarnas kaj" medan hon sov förmiddag.
Jag fotade en del med mitt nya fotoprogram i bakhuvet när jag tog bilderna, vilket innebär att de två första är HDR och att jag letat efter lite extremare ljus. Jag är väl definitivt för att man skall få en så bra bild som möjligt när man tar den men det är väldigt kul med efterbearbetning med även om det i många fall kommer en bra bit ifrån vad man faktiskt fotograferade. Nedan följer:
"Alien Hideout", en bild som jag gjort "pseudo-HDR" (en bild som jag slår ihop med två kopior av samma bild vilka jag höjt respektive sänkt exponeringen på i datorn) av
"gotenius", en "äkta" HDR bestående av fem olika exponeringar
"red frostbug" en vanlig ganska hårt bearbetad bild, höjd kontrast, sänkt skugga, borttonad grönt och gult.
Efter den lilla safarin så gick jag först upp och hälsade på kollegorna på jobbet, allt var sig likt där men det var kul att presentera dem för Simone och att prata lite. Sedan hade jag bokat in en lunch med Stefan och Helena, vilka Simone uppenbarligen tycker om.
Sedan bar det hem igen, då hade vi varit ute från nio på morgonen till två på eftermiddagen så det var bara tre timmar kvar till Anna kom hem, inklusive en timmes eftermiddagslur för mig och Sim. Sedan jag stack iväg på min egenkväll för att spela badminton med min far och två av hans kollegor. Riktigt kul matcher skall jag passa på att påpeka, trodde jag skulle vara rostigare efter en månads uppehåll men det var jämna matcher med många långa och roliga bollar.

1 kommentar:

  1. jättefina bilder! Spännande teknik som du verkar ha fattat direkt. Och bilden på Simone och sällskap är mycket fin
    /mor

    SvaraRadera